Vanuit New York,. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Penny Elzinga - WaarBenJij.nu Vanuit New York,. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Penny Elzinga - WaarBenJij.nu

Vanuit New York,.

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

22 Januari 2009 | Verenigde Staten, New York

The New York Sports Club
Oke, wat te doen als je alleen in New York woont en wat meer wilt uitmaken van de cultuur?? You join the sports club of New York.. Gelukkig zit er eentje tegenover mijn kantoor en dichtbij mijn appartement en dus heb ik me meteen een duur abonnement laten aansmeren.. (wie kent de aflevering van Friends niet waar Ross onder zijn membership wil uitkomen en Chandler hem komt helpen en vervolgens met nog twee memberships eruit loopt.. Ja hoor.. en hier komt de sales person die mij meteen iets komt aansmeren en no way dat ik een discount krijg!.. ongelofelijk.. anyway.. ik wilde nou eenmaal ook daar gaan trainen..) Nu kan ik dus 2x per week gaan trainen en zo ook mijn schouder/nek blijven trainen zodat ik jullie allemaal fijne updates kan schrijven zonder last te krijgen van mijn nek.. Goed bezig, helaas is iedereen in sportschool net zo asociaal als op straat dus ik verwacht niet echt nieuwe vrienden te maken..

Miracle on the Hutson
Zoals het vliegtuig ongeluk hier genoemd wordt.. en Sullenberger (de piloot) is een City Hero en non-stop of TV naast de Obama speeches die hier allemaal 24/7 worden uitgezonden.. Anyway, ik heb nog geen foto’s kunnen maken van het vliegtuig, al was ik het wel elke dag van plan. Het is hier vlakbij en heel veel collega’s hebben het vliegtuig al gezien, ik helaas nog niet.. Misschien deze week..

The girls
Ok, in je eentje is New York not so much fun.. Vooral niet als het gemiddeld zo’n min 6 graden is en te koud om ‘gezellig door de straten te slenteren..’. Gelukkig heb ik dit weekend een aantal collega’s ontmoet en hun vrienden die zo fantastisch zijn. Ik voel me helemaal opgenomen in ‘the gang’ en hoor nu helemaal bij deze echte New York girls! Een heeft een auto en dat maakt alle verschil.. Zo rijden we met z’n alle door de straten in een verwamde auto van shop naar shop, picking up friends.. and driving uptown for cupcakes and skating in the park.. Echt fantastisch!

Ice skating in Bryant Park while it’s snowing!
Heerlijk, wat fantastisch, midden in de city omringt door hoge gebouwen en in het midden een park met een ice-skating ring met felle witte lampen en iedereen die in rondjes aan het schaatsen is met de vlokken sneeuw die op je neerdalen en extra mooi uitkomen met de felle lampen.. Alsof je in een romantische film speelt! Fabulous! En natuurlijk met de andere 3 New York Girls!

The Non Bachelerette – bachelerette party
Helaas kan ik hier niets over schrijven omdat ik tot laat heb gewerkt en daarna wat outfit en bevriezingsverschijnselen had.. Misschien had ik niet een half uur moeten lopen en vervolgens niet binnen komen omdat ik mijn ID vergeten was.. Anyway.. Nice Theme to remember!

Hoe kom je aan leuke cafeetjes voor weinug?
Via een aantal websites die ik nu even kwijt ben, maar jullie nog wel over ga updaten.. Iig staan daar alle tips voor goedkope aanbiedingen en welke shop welke sales heeft..

Dus, zondag met de meiden gaan brunchen, want dat is hier zoooo hip! Haha.. Je begint zo rond 14h met een brunch (ontbijt gerechten eten rond lunch tijd) en gratis drankjes.. MET alcohol.. dus rond 16h is iedereen redelijk zat waarna we daarna gewoon weer met z’n alle leuke dingen gaan doen.. niks aan de hand, zo gaat dat in New York..

Do’s
- Check websites for discounts and sales..
- Get yourselves a roommate to share the enormous room rates…
- Check TJ Max voor designer clothes tussen alle shit die aan de rekken hangt.. Wat een ramp is dat zeg.. maar ik begin het nu door te krijgen.. Filene’s basement is ook zo’n aanrader.. en allemaal heel dicht bij mijn appartement! Vandaag nieuwe Puma’s gekocht voor $35!!
- Stop nooit voor rood licht anders ben je echt een toerist!
- Draag cute rainboots als het sneeuwt of regent, zodat je niet met je schoenen door de grote plassen naast de stoepranden hoeft te lopen..
- Eet altijd buiten de deur, of bestel aan huis.. daar ben ik nog geen fan van, maar na het een en ander uitgeprobeerd te hebben is het ook nog eens de meest goedkope optie ook als je probeert gezond te eten wat hier gewoon echt heel moeilijk is.. Gelukkig nu wel wat ‘health shops’ gekocht (lees; winkel met groentes)
- Draag ‘walking shoes’ naar je werk en wissel vervolgens op je werk naar ‘office shoes’ of hoge hakken.. Duss.. meteen maar 5 paar nieuwe schoenen ingeslagen gisteren…

Inauguratie van Obama
Maandag was Martin Luther King Day en dat is een vrije dag. Dinsdag dag, de grote dag, was hier wel een gewone werkdag hier op kantoor, maar iedereen is naar een conferentie dus zijn er niet zo heel veel mensen aanwezig.. Goeie gelegenheid om dus een lange lunch te nemen en naar de inauguratie van Obama op Times Square te gaan! Zo gaaf! Gezellig met een kantoor genootje wiens vriendje en collega er al waren. Wat een spektakel! Enorme drukte, grote schermen en geluid installaties en TV ploegen, helikopters in de lucht… Boe roepen als Bush in beeld komt en juichen als Hillary, Obama of Michelle in beeld komt! Ik heb filmpjes en foto’s, maar aangezien ik het kabeltje van mijn fototoestel om de foto’s te downloaden ben vergeten zullen die nog even moeten wachten totdat Vincent langs komt met het kabeltje..

Vandaag is het alweer donderdag en de derde week in New York, waarbij ik toch wel kan stellen dat ik redelijk gesettled ben als een New Yorker.. Heel New York leeft nu in de Day’s after the inauguration en volgen op TV de Obama’s eerste, tweede etc dagen als President.. De gekte wordt van het weekend wel weer overspoeld door de Oscar Nominations… Ik niet, want er staat een ROADTRIP to Philadelphia op het programma met de meiden!!

Veel liefs,
xxpen


  • 22 Januari 2009 - 13:56

    Oompie:

    Ha Pen,

    ik ken die aflevering van friends niet!

    maar ja....

    ben je al naar de frick collection geweest? of op het de van de Metropolitan.

    ook leuk.
    voor de oudere medemens.

    oompie

  • 22 Januari 2009 - 14:38

    Silvie:

    Gaaf!!!
    Echte SAC Lady hoor ik al... ;-)
    Have fun Babe!
    Kiss

  • 22 Januari 2009 - 19:46

    Sanneke:

    Heee Laif!

    Jeetje, wat goed dat je aan het sporten bent ;)

    Maar je bent lekker hip bezig, lees ik! Ik kan niet wachten om samen met u te zijn en nou eens echt te proeven van het New Yorkse leven!

    Love ya!

    Dikke kus

  • 26 Januari 2009 - 05:36

    Anja:

    Hai Penny!!
    Ik heb je blog gelezen.
    Wauh ik wel toch nog snel effe boeken

    doeiiii

  • 26 Januari 2009 - 16:11

    Patricia:

    He Penny-in-the-city,
    top dat je je draai al een beetje gevonden hebt! Lukt het opstaan een beetje (al verloopstekker voor je wake up light gevonden)??
    Heb net eindelijk Vincent gesproken om te horen hoe het met je gaat (en deze site doorgekregen). Geniet!
    groetjes van Patricia

  • 27 Januari 2009 - 08:53

    Laurien:

    He Penster!

    Leuk om je verhalen te lezen! Vast wel even wennen na Evengue en India (ook hectisch, maar op een hele andere manier ;-)).
    Hier gaat alles goed. Chloe groeit snel en begint met kruipen. Ze kan ook heel erg boos worden momenteel, wat eigenlijk heel grappig is om te zien! Ben bang dat ze die buien (en net als haar ongeduld) van haar moeder heeft en niet van haar papa ;-).Patrick is inmiddels ook in POG en hij werkt nu voor het barretje op het vliegveld (Marc en Stijn huren het --> hoe kan het ook anders). Ben ook weer voorzichtig begonnen met sporten, maar zolang dat fitnesscentrum van onze vriendjes nog niet open is kom ik niet verder dan hardlopen. En dat vind ik nou zooo saai (gaaaaap). Maar zet 'm op en hou vol, dan probeer ik dat ook, haha.

    Dikke zoen van ons!!

  • 08 Februari 2009 - 13:42

    Patricia:

    He Penny,
    hoe is het Vincent vergaan met zijn doorzaag-sollicitatie bij KLC?
    Hoop in-the-pocket; ben erg benieuwd!
    groetjes Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Penny
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 93934

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: