weekendje Iguela - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Penny Elzinga - WaarBenJij.nu weekendje Iguela - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Penny Elzinga - WaarBenJij.nu

weekendje Iguela

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

07 Oktober 2006 | Gabon, Libreville

Vrijdag ben ik naar Iguela gegaaan. De hoofdlodge.

Hier op IGL is het wel weer lache.. Marc is er ook en we zijn vanmiddag met z'n tweeen even wezen relaxen op het strand.. helaas geen olifanten gezien, wel hippos (nijlpaarden) en buffels.. De stroming was enorm en hele hoge golven.. ideaal voor surfen!!, wel beetje gevaarlijk want na 500m begint de mond van de opening naar de Lagune en dat werkt zuigend.. ik heb het overleefd.. Marc durfde niet want die dacht dat er haaien zwommen... Ik hou wel van een avontuur.. haha..

Op het moment is Mike Fay in IGL. De man die het mega transect door Congo en DRC heeft gelopen en uiteindelijk geeindigd is op het strand hier bij Petit Loango.. Een hele fascinerende man. National Geographic is hier met een film ploeg om alles te filmen.. Zal binnenkort dus wel op tv zijn.. Leuk trouwens om te zien hoe ze dat doen.. Het meeste geluid dat je hoort op natuurfilms is niet het echte geluid dat bij het film materiaal hoort heb ik me laten vertellen.. heel apart dat de geluidscrew hier vogels loopt te spotten en dat dat later bij de vogels in het filmmateriaal wordt geplakt.. Moet ik toch maar beter opletten.. Hij zei zelfs dat op heel veel films je een vogel ziet en het geluid van een hele andere soort erbij hoort.. Had ik nou nooit gedacht!

Groetjes allemaal, ik ga nog even de film Tears of the Sun kijken.. schijnt een aanrader te zijn...
xxpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gabon, Libreville

Penny
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 93942

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: